Felanmälan
Ser du något som är trasigt? Anmäl det så fort du kan enligt nedan.
Vi har ingen anställd fastighetsskötare så vi måste alla hjälpas åt att hålla koll, samt vid fel åtgärda/rapportera.
Felanmälan
Alla felanmälningar görs till vår förvaltare Storholmen här
Akut läckande vatten mm
Dygnet Runt Service Fastighetsjour 08-31 65 80.
Observera att kostnaden för fastighetsjouren hamnar på boenden om
Det som åtgärdas är boendens ansvar, se underhållsansvar
Handhavande fel av boende
Felet var känt och blev akut pga. boenden inte kontaktat storholmen/styrelsen innan ärendet blev akut.
Värmepanna Brf Liljan
Boende har ansvar att sköta värmepannans underhåll enligt serviceinstruktioner på hemsida och i instruktionsboken, bl.a. rengöring av filter och tömning av spillkopp.
Om värmepannan inte sköts enligt instruktioner eller av annan åverkan behöver repareras så kommer den boende att debiteras kostnaden för det utförda arbetet
Skulle värmepannan gå sönder och ej går att laga pga. misskötsel kommer den boende få stå för hela kostnaden av bytet till en ny panna.
Vid fel på panna ska den boende läsa i instruktionsboken och följa de instruktioner som anges för att avhjälpa enklare fel.
Om felet därefter kvarstår kontaktas Storholmen förvaltning.
Vid behov av jour för att laga värmepanna kontaktas Storholmen förvaltning.
Åtgärder vid uppkomna vattenskador:
Läs mer under Försäkring hur du kontaktar föreningens försäkringsbolag